Het boomstammetje links voor met open onderkant heb ik deels ingegraven. Misschien gaat het helpen.
(Het is lastig te zien op de foto)

Moderator: Sylvia.

Het idee van de wijnrank is beschutting. Het breekt zo lekker de week.. uhm .. ruimte :') Ik vind het altijd echt een toevoeging geven en de bak afmaken. Vooral als je van die lekkere kronkels hebt. In mijn grote bak konden 2 tot 3 takken en in mijn SAMLA's kunnen 1 tot 2, net hoe het uit komt en welke ik gebruik. Hoe meer ze kronkelen hoe leuker. Ze vallen vaak net zo dat het boven de ruimte breekt en voor de hamster er paadjes ontstaan dat ze er onder door kunnen.WimH schreef: 29 sep 2023, 19:35 Ik vind de wijnrank een lastige wat je daar mee moet. Wordt dit door de hamster als bruggetje gebruikt om over heen te lopen of zorgt dit voor beschutting en de uitstraling?
Dat is ook erg belangrijk. Het zijn en blijven prooidieren en ze hebben uitdaging en afwisseling nodig. Daar moeten we ons verblijf dus op aanpassen. In de natuur lopen ze inderdaad ook op open vlaktes, maar veel meer kilometers dan in het verblijf wat wij ze bieden. Het loopwiel moet dit absoluut niet alleen maar opvangen en daarom is afwisseling, variatie en beschutting in een inrichting gewoon erg belangrijkWimH schreef: 30 sep 2023, 19:26 Ja precise bedankt voor de uitleg. onze hamster nooit echt zien klimmen dus dat leek mij al stug. Maar een terrarium met “paadjes” en beschutting werd het meest op prijs gesteld qua inrichting.