((Foto's gemaakt door Minimi))
Chocomel

Mama Chocomel is een, zoals haar naam al verraad, chocoladekleurige campbelli. Ze is een jaar oud en we weten helaas niet hoeveel nestjes het arme meiske al gehad heeft in haar leventje. Gelukkig kan ik garanderen dat dit haar laatste nestje word en ze hierna fijn met pensioen gaat en natuurlijk lekker hier bij mij blijft wonen.
Fristi

Papa Fristi is een gevlekt mannetje, de foto's zijn niet heel duidelijk maar ik gok een wildkleurtje. Fristi woont nog steeds bij Minimi, vandaar dat het voor mij vooral een gok is. Fristi is ook ongeveer een jaar oud en heeft totdat hij in de opvang kwam met Chocomel samen geleefd. Mama heeft hem steeds geprobeerd te verjagen als ze weer zwanger was, wat heeft geresulteert in de nodige vechtpartijen, vooral van haar richting hem. Ook dit mannetje heeft dus al genoeg mee gemaakt

Ik weet dus niks van de achtergrond van deze hamsters, Chocomel en Fristi zouden net zo goed familie kunnen zijn. Over de gezondheid en levensverwachting van de kleintjes kan ik dan ook niks zeggen. Ik hoop in ieder geval heel hard dat de ukjes gezond opgroeien en een fijn lang leventje krijgen waarin ze geen ellende zoals dit meer mee hoeven te maken. Wanneer de geslachten bekend zijn zal ik ook uitzoeken hoeveel en welke ukjes dan eventueel op zoek zijn naar een goed nieuw huisje. En als ze die niet vinden blijven ze vanzelfsprekend gewoon hier. Het was dan wel niet de bedoeling dat dit nestje geboren werd, en al helemaal niet hier bij mij, maar nu ze er zijn zal ik proberen ze het beste te geven