Montagna Mignon Space 5

Wissel hier ervaringen uit over de woning van je hamster: o.a. kooisoorten en -merken, bodembedekking en inrichting.

Moderator: Sylvia.

*bloem*
Hamsters: Camirio's Eluan Quinten
Leeftijd: 31

Montagna Mignon Space 5

Bericht door *bloem* »

Halloo,

Ik ben van plan om op honka.nl een Montagna Mignon Space 5 te kopen. (toch geschikt voor syren?)

http://www.honka.nl/winkel/product_info ... ts_id=4221

Nu heb ik toch wat vraagjes :bloos: :
1. Heeft iemand ervaring met deze kooi?

2. En welke accesoires zitten erbij? Dus wat voor plateau's enzovoort? En welke kleur onderbak is het nu? Paars ofzo?

3. Als iemand op het forum deze kooi heeft/heeft gehad.. Foto's van harte welkom...

4. En heeft er iemand ervaring met het bestellen via honka.nl?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen!

Groetjes Sharon!

jyssa
Leeftijd: 48

Bericht door jyssa »

Nou ik heb niks van dat alles, maar als je goed leest staat er op de site het volgende:

"Een erg fijne, niet dure, kooi voor een hamster. Kleine tralie-afstand, groot genoeg oppervlakte. De buizen zijn wat aan de kleine kant voor een syr.Het enige nadeel vind ik dat er alleen aan de bovenkant een deurtje zit."

Lijkt me wel van belang als je van plan bent zo'n kooi te kopen.
[size=75]2 robby's; white face Luna & wildkleur Milou. Rusje Jyssa †[/size]
loesjehamster
Leeftijd: 30

Bericht door loesjehamster »

die stond een tijdje geleden te koop hier, niet zo duur! (op het forum)
ikkeislaura
Hamsters: Lilli
Leeftijd: 38
Contacteer:

Bericht door ikkeislaura »

http://www.dehamster.nl/forum/viewtopic.php?t=52800 Is al verkocht, maar je kunt haar misschien even vragen wat haar ervaringen waren met de kooi.
Groetjes Laura
Trotse mama van Jorben & Jaëlle en BIB042014
*bloem*

Bericht door *bloem* »

ikkeislaura schreef:http://www.dehamster.nl/forum/viewtopic.php?t=52800 Is al verkocht, maar je kunt haar misschien even vragen wat haar ervaringen waren met de kooi.
Gedaan.. Maar nog geen reactie terug gehad. Maar ik dahct dat er misschien wel meer mensen waren die deze kooi hebben (gehad)
Invisible
Leeftijd: 33

Bericht door Invisible »

He wat grappig. Ook ik kwam net in Vraag en Aanbod de kooi tegen die Twincle te koop aanbood. Ik vraag me precies hetzelfde af, dus ik ga dit topic meelezen. :D
Just like the bass
Fudgie
Leeftijd: 36

Bericht door Fudgie »

1. Heeft iemand ervaring met deze kooi?
Ja met een rusje, erg fijn. Buizen zou ik weghalen voor een syrtje.

2. En welke accesoires zitten erbij? Dus wat voor plateau's enzovoort? En welke kleur onderbak is het nu? Paars ofzo?
Houten plateautje, radje, trappetje, buizen, klimdingetje.
Blauw :)
3. Als iemand op het forum deze kooi heeft/heeft gehad.. Foto's van harte welkom...
[IMG:320:240]http://i2.photobucket.com/albums/y16/martiki/IMG021.jpg[/img]

4. En heeft er iemand ervaring met het bestellen via honka.nl?
Ja, erg prettig.
Pooh
Hamsters: Dirk & Saartje
Leeftijd: 59
Contacteer:

Bericht door Pooh »

:mrgreen: Ik heb die van Twinckle gekocht, maar nog niet hier staan. Ik heb begrepen dat hij alleen een deurtje bovenop heeft, dat is wel een minpuntje, maar ik ga dus proberen een deurtje aan de voorkant erbij te zetten. Die kun je bestellen meen ik, moet alleen de maat nog een keer meten als ik de kooi heb. Cheetah houdt er niet van om van bovenaf opgepakt te worden en ik vind het ook fijner als ze uit zichzelf de kooi uit kan lopen.

Als het SAM-formaat buizen zijn, en dat idee heb ik wel als ik de foto's zie, al mijn Syrtjes passen daar gewoon doorheen (al meer dan 15 jaar) dus dat valt volgens mij wel mee hoor. Ze zijn iets kleiner dan Ferplast maar Syrtjes hebben er totaal geen moeite mee. Zelfs niet met volle wangzakken, hè Cheetah.. :shock:. Voor de rusjes zijn de buizen recht omhoog net te wijd, zodat ze die bochten recht omhoog niet kunnen nemen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik zag dat ze regio's hebben met bestellen. Ik woon stomtoevallig in regio 1 en zou dan geen verzendkosten hebben gehad boven de € 20,00, dat klinkt al goed. Ik ben zelf erg benieuwd hoe de kooi bevalt. Zodra ik het weet, zal ik nog wel eens posten :wink:.
Groetjes uit Hamsterdam
van Syr Harry en Rusjes Doortje & Malcolm
*bloem*

Bericht door *bloem* »

Pooh schreef::mrgreen: Ik heb die van Twinckle gekocht, maar nog niet hier staan. Ik heb begrepen dat hij alleen een deurtje bovenop heeft, dat is wel een minpuntje, maar ik ga dus proberen een deurtje aan de voorkant erbij te zetten. Die kun je bestellen meen ik, moet alleen de maat nog een keer meten als ik de kooi heb. Cheetah houdt er niet van om van bovenaf opgepakt te worden en ik vind het ook fijner als ze uit zichzelf de kooi uit kan lopen.

Als het SAM-formaat buizen zijn, en dat idee heb ik wel als ik de foto's zie, al mijn Syrtjes passen daar gewoon doorheen (al meer dan 15 jaar) dus dat valt volgens mij wel mee hoor. Ze zijn iets kleiner dan Ferplast maar Syrtjes hebben er totaal geen moeite mee. Zelfs niet met volle wangzakken, hè Cheetah.. :shock:. Voor de rusjes zijn de buizen recht omhoog net te wijd, zodat ze die bochten recht omhoog niet kunnen nemen.

Ik weet niet waar je woont, maar ik zag dat ze regio's hebben met bestellen. Ik woon stomtoevallig in regio 1 en zou dan geen verzendkosten hebben gehad boven de € 20,00, dat klinkt al goed. Ik ben zelf erg benieuwd hoe de kooi bevalt. Zodra ik het weet, zal ik nog wel eens posten :wink:.
Ik woon in Boxtel. De kooi kost 34,20 euro. Dus dan is het volgens mij gratis verzenden toch? :bloos: :D
xMelanie
Leeftijd: 34
Contacteer:

Bericht door xMelanie »

Volgens mij wel hoor Sharon. Ik weet het eigenlijk wel zeker.. :mrgreen:
Ik zou er gewoon voor gaan, is een gave kooi! :D
Liefs Melanie
- Time flies, seize the day. Let love lead the way.
Pooh
Contacteer:

Bericht door Pooh »

Van de site:

Bezorgkosten:
Regio 1 boven € 20,00 GRATIS

REGIO 1
BEST
BLADEL
BOXTEL
EERSEL
EINDHOVEN
GOIRLE
HAAREN
HILVARENBEEK
NUENEN
OIRSCHOT
OIRSTERWIJK
REUSEL-DE MIERDE
SCHIJNDEL
’S HERTOGENBOSCH
SINT MICHELSGESTEL
SINT OEDENRODE
SON EN BREUGEL
TILBURG
VELDHOVEN
VUGHT
WAALRE

Boxtel zit als derde plaats ertussen dus ja, jij ook mazzel :D.

Nog even over die maat buizen. Boromir slaapt trouwens zelfs in de kruising tussen de buizen, dus als dat niet zou passen, zou ze wel in het huisje gaan slapen. Maar nee, mevrouw is eigenwijs en kiest (net als pearltje Snoopy trouwens toen) voor de veiligheid met een paar uitwegen. Het blijven hamsters :mrgreen:. Volgens Twinckle had haar Syrtje ook het nest in die 'bol' bovenop de kooi.
Laatst gewijzigd door Pooh op 08 mar 2008, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes uit Hamsterdam
xMelanie
Contacteer:

Bericht door xMelanie »

Ja, ik weet niet of ik onder de regio schijndel of veghel zou vallen, is allebei even verweg :mrgreen:
Liefs Melanie
Pooh
Contacteer:

Bericht door Pooh »

Indien u een bestelling plaatst wordt er een bezorgkeuze gevraagd. De gebieden zijn ingedeeld in Regio 1, Regio 2 en Regio 3. Valt uw woonplaats onder een van de gemeenten van Regio 1, dan kiest u bij bezorgkeuze voor Regio 1, valt uw woonplaats onder een gemeenten van Regio 2, dan kiest u voor Regio 2, staat uw gemeente niet in de lijst bij Regio 1 of 2 vermeld dan valt u automatisch onder Regio 3 (rest van Nederland).

Het is zoals ik het lees waar je gemeente bij ingedeeld is.. Je kan als je serieus zo'n kooi wil hem ook hier laten bezorgen en een keer ophalen als je toch in Den Bosch moet zijn en geen zin hebt in verzendkosten :mrgreen:. Maar ja.. In regio Veghel is het ook maar € 2,95 dus duur is het toch niet hè.
Groetjes uit Hamsterdam
xMelanie
Contacteer:

Bericht door xMelanie »

Bedankt voor je aanbod hoor, maar ik heb (nouja mijn ouders hebben) geen plannen om een nieuwe kooi te kopen, alssnog bedankt ;)
Liefs Melanie
*bloem*

Bericht door *bloem* »

Dankjewel allemaal voor de reacties!

Ik ga maandag de kooi bestellen. Dan ben ik weer thuis bij mijn moeder (ben nu bij mijn vader)
Ik ga er twee bestellen. 1 voor Guusje en 1 voor Gimli. Ik hoop dat ze de kooien fijn vinden!

Als ik de kooien heb en ze zijn ingericht, dan volgen er zeker foto's bij het 'foto van je kooi' topic :wink:

Allemaal heel erg bedankt!
Ik laat het weten in het topic als de kooien erzijn!~

Groetjes Sharon
*Gimli en Guusje*
Gesloten