Karlie wonderland gelakt?

Voor alles wat niet bij de overige hamsterfora thuishoort, zoals vragen over gedrag.

Moderator: Sylvia.

Plaats reactie
M_ichiel
Leeftijd: 31

Karlie wonderland gelakt?

Bericht door M_ichiel »

De karlie wonderland spulletjes zijn van hout en niet gelakt.
Zijn ze wel behandeld tegen plas, of dat niet?[/code]

MaisHamster
Hamsters: 1
Leeftijd: 31

Bericht door MaisHamster »

Nee, dan zul je ze moeten lakken, let wel op dat ze dan een stuk donkerder worden, mischien een tip om alleen de binnenkant van het loopwiel netjes te lakken? ;)
punk-girl

Bericht door punk-girl »

Ik heb ze ook gelakt, maar dan wel het hele radje. Dan kan je ze tenminste onder de kraan houden, wanneer het radje écht vies is. Als je alleen de binnenkant lakt, dan kan je hem niet onder de kraan houden want dan tast je het hout wat niet gelakt is, heel erg aan. En wanneer je het hele radje lakt, hoef je niet zo netjes te blijven tijdens het lakken :P Ik vind het trouwens wel mooi dat ie wat donkerder wordt, maar dat kan ook komen door de inrichting van mijn kooien.
-Annelies-
Leeftijd: 33

Bericht door -Annelies- »

punk-girl schreef:Ik heb ze ook gelakt, maar dan wel het hele radje. Dan kan je ze tenminste onder de kraan houden, wanneer het radje écht vies is. Als je alleen de binnenkant lakt, dan kan je hem niet onder de kraan houden want dan tast je het hout wat niet gelakt is, heel erg aan. En wanneer je het hele radje lakt, hoef je niet zo netjes te blijven tijdens het lakken :P Ik vind het trouwens wel mooi dat ie wat donkerder wordt, maar dat kan ook komen door de inrichting van mijn kooien.

Is lak niet giftig dan?
punk-girl

Bericht door punk-girl »

Tja dat vraag ik me inderdaad soms ook wel af :P Maar veel mensen hebben hun radjes gelakt met botenlak en ik heb nog niks gehoord dat het gevaarlijk kan zijn. Maar je schijnt volgens mij ook speciale kinderlak te hebben, heb ik hier ergens gelezen maar weet niet meer waar. Is om speelgoed van kinderen te lakken en dat is niet giftig.
RobinV
Leeftijd: 39

Bericht door RobinV »

kan je het ook niet gewoon met lijnzaadolie behandelen?
groetjes van Syrtje Jables en Rusjes Ozzy, Slash en Izzy
-Annelies-
Leeftijd: 33

Bericht door -Annelies- »

RobinV schreef:kan je het ook niet gewoon met lijnzaadolie behandelen?

Ik denk dat dat prima gaat, maar heb het nognooit getest..
Plaats reactie