Zoals jullie inmiddels wel weten zit hij tegenwoordig in een Mary-kooi. Momenteel is die zo ingericht:

Ik vind zijn gedrag enorm vooruit gegaan sinds hij in deze kooi zit. Hij is minder schrikachtig en laat zich vaker en vroeger zien. Ik denk dat het ermee te maken heeft dat hij nu alles van boven beter aan ziet komen en het dus minder bedreigend is. Hij heeft een beter overzicht over zijn omgeving. In zijn oude kooi zaten er verdiepinkjes "in de weg" en konden er dus opeens dingen opduiken. Tenminste, dat is mijn theorie.
Het is echt een hamster die bezig gehouden moet worden. Dus: eten verstoppen en regelmatig nieuwe attributen geven. Theedoosjes vindt hij helemaal geweldig als verstopplek. Ik kan hem met behulp van zijn zandbakje of zijn radje makkelijk uit zijn kooi halen, maar hij vindt het allemaal vrij eng, dus ik doe het niet zo vaak. Ik doe hem volgens mij een groter plezier door hem geestelijk een beetje uit te dagen.
Tot slot moet ik erkennen dat hij behoorlijk stinkt vergeleken met mijn vorige dwergen. Het is geen pislucht, ik ruik het nadat ik zijn kooi heb verschoond vrijwel onmiddellijk weer. Ik denk dat hij zijn geur afzet, ik heb ook al meerdere mannelijke Chineesjes over de hand van een keurmeester (of Sandra